19.aprīlī notika interesantas un izzinošas nodarbības „Daudzpusīgā biologu pasaule” 1.-9.klašu skolēniem, kuras vadīja Latvijas Universitātes Bioloģijas fakultātes studentes. Skolēniem bija iespējams 4 stacijās iepazīt biologu dažādās darbības jomas: entomologus( pēta kukaiņus), ornitologus (pēta putnus), lihenologus (pēta ķērpjus), dendrologi (pēta kokus).
Latvijas Universitātes Bioloģijas fakultātes studente Elīzas Skutānes vadītajā nodarbībā skolēni iepazinās ar metodēm, kuras dendrologi izmanto pētījumu veikšanā, lai noteiktu koku vecumu, augstumu u.c. Mērījumu veikšanā tika iesaistīti skolēni. Viņi uzzināja par Preslera svārpstu, tā pielietojumu un nozīmi pētījumu veikšanā, lai nebūtu jānozāģē koki informācijas iegūšanai. Nodarbībā skolēni izmēģināja Bormaņa spieķīti, lai noteiktu koku garumu, uzzināja arī par koku garumu atšķirībām dažādos biotopos.
Rebeka Šķērstiņa, Latvijas Universitātes Bioloģijas fakultātes studente, studentu pašpārvaldes un Entomoloģijas biedrības biedre, karjeras dienas ietvaros stāstīju par entomologa karjeru un to, kādēļ mums nepieciešami ikdienas steigā neievērotie draugi – kukaiņi. Bez kukaiņiem nebūtu nekā – ne augu, ne pārtikas, ne mūsu. Bērniem pašiem piedaloties objektu meklējumos, tika parādīts, ka biologa darbā nākas arī, burtiski, sasmērēt rokas. Izmantojot pašu atrastos objektus, skolēni uzzināja, kuri ir un kuri nav kukaiņi. Daudzi pirmo reizi iepazinās ar entomoloģijā izmantoto aparatūru: paraugu traukiem, lupām, entomoloģisko tīkliņu, kā arī uzzināja, ka ikdienā izmantojamas lietas, plastmasas krūzītes un pudeles, var izmantot kukaiņu pētniecībā.
Katrīna Daila Neiburga. LU Bioloģijas fakultātes 3. kursa studente, Jauno biologu skolas galvenā organizatore, skolēniem rādīju dažādus ķērpju veidus, stāstīju par to pielietojumu un nozīmi gan cilvēku, gan dzīvnieku dzīvē. Īpaši fokusējoties uz ķērpju nozīmi kā gaisa tīrības bioindikatoriem – kā noteikt relatīvo gaisa piesārņotību pēc uz kokiem atrodamajām ķērpju formām. Demonstrēju tipiskas iezīmes ķērpju izskatā, pēc kā tie atšķiras savā starpā, kā arī atšķirami no sūnām. Tāpat stāstīju par ķērpja uzbūvi – aļģes un sēnes sadarbību, pieķeršanos pie kokiem un vairošanos.
Latvijas Universitātes Bioloģijas fakultātes Zooloģijas un dzīvnieku ekoloģijas katedras studente Alise Elksne vadīja meistarklasi ornitoloģijā. Skolēniem tika dota iespēja uzzināt par Latvijā biežāk sastopamo putnu sugu ekoloģiju, dzīvesvietas izvēlēm. Nodarbībā skolēni mācījās par to, kā pareizi uzbūvētu putnu būri. Diskusijas veidā tika apspriestas visas pareiza putnu būra priekšrocības un nepareizi izveidota putnu būra trūkumi. Uzskates objekti ļāva skolēniem ne tikai teorētiski izprast kā putnu būra izveide ietekmē putna dzīvi, bet arī praktiski novērtēt būra darbību.
Paldies Latvijas Universitātes studentēm, kuras vadīja interesantas nodarbības Valkas Jāņa Cimzes skolēniem!
Karjeras attīstības atbalsta pasākums notika saskaņā ar Eiropas Savienību fondu darbības programmu “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" projekts Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”